Bygg och Entreprenad
Vi erbjuder kvalitet och kunskap med ett flexibelt engagerat kundbemötande.
- Service och Entreprenad
- ROT / STAM renoveringar
- Tydlig kvalitétspolicy
Service
Tanken är att ni ska ha en kontaktperson, oavsett vilken skada/fel som rapporteras.
Efter rapporterad skada/fel så bokar vi, vid behov en träff på plats. Därifrån tar vi över, om skadan/felet gäller något utöver bygg tar vi kontakt med vår samarbetspartner. Därefter rapporteras tänkt åtgärd samt en budgetkostnad för detta. Allt för att ni ska kunna fokusera på ert ordinarie arbete.
ROT / STAM renoveringar
Vi har stor vana inom ROT/STAM renoveringar, även med kvarboende hyresgäster. Allt från tex enskilda fuktskadade badrum, köksrenoveringar till kompletta stambyten.
Där lägger vi stort fokus på förståelse för hyresgästerna med allt vad det innebär när vi är inne i deras hem, men samtidigt fokus på att vara kostnadseffektiva.
Vi har ett väl inarbetat team som förutom våra snickare innehåller.
- Asbestsanerare
- Rörmokare
- Matta/Kakel
- Målare
- Elektriker
Entreprenad
På Entreprenadsidan räknar vi på delar i entreprenader, och vill vara en resurs för våra samarbetspartners med bemanning. Men även räkna på entreprenader som drivs helt i egen regi från projektering, genom produktion, till färdig produkt, med målet 0 fel på utsatt tid inom budget.
Våra mål
- Kontinuerlig utveckla kvalitetsplanen.
- Kontinuerligt identifiera och anskaffa styrmedel, processer, kontrollutrustning, produktionsresurser, kunskaper och färdigheter som kan behövas för att uppnå kvalitetskrav.
- Kontinuerligt och i nödvändig utsträckning uppdatera kvalitetsplanen, kontroll och provningsteknik, vilket även omfattar utveckling av nya hjälpmedel.
- I god tid identifiera alla kvalitetskrav på mätning vilka förutsätter en kapacitet som i det närmaste går utöver befintlig teknik, så att ny teknik med nödvändig kapacitet kan utvecklas.
- Uppställa acceptanskriterier för alla egenskaper och krav, inklusive dem som innehåller personliga åsikter på utförande.
- Kontinuerligt säkerställa samstämmighet mellan olika enheter i EGI-Bygg AB.
Kvalitetspolicy
Vi ska göra allt vi kan för att tillgodose våra kunders krav och önskemål vid varje enskild order. Våra kunder ska kunna lita på att de får rätt produkter av god kvalitet på utsatt leveransdatum. Vi står till kundens förfogande med hög serviceanda och specialkunskap.
Alla medarbetares kompetens och engagemang är en förutsättning för att vi ska nå våra uppsatta mål. Därför erbjuder vi våra anställda kontinuerlig utbildning samt en säker och stimulerande arbetsmiljö.
För att ytterligare öka företagets anseende, konkurrenskraft och lönsamhet är det nödvändigt att kvalitetstänkandet genomsyrar hela organisationen. Var och en i organisationen ska ha kunskap om, att det endast är dennes beslut och handlande som påverkar kvaliteten på vårt arbete och våra tjänster, och att vi ständigt måste arbeta med att förbättra oss.
Detta innebär att:
- Vi eftersträvar efter goda och långsiktiga relationer med våra kunder.
- Vi ständigt arbetar med att förbättra och utveckla våra produkter, processer och ledningssystem.
- Vi sätter alla kunder, såväl interna som externa, i centrum för vårt agerande.
- Vi strävar efter 0-fel i alla våra åtaganden gentemot våra kunder.
- Uppträda ärligt och seriöst mot våra kunder och övriga intressenter.
- Kompetenta och medvetna medarbetare som känner till betydelsen av sina insatser för helhetsresultat och totalkvalitet.
- Genom en välutbildad, engagerad och flexibel personal.
- Genom att ständigt förbättra kvalitetssystemet och följa upp kvalitetsmål.
- Genom att lyssna på kundernas önskemål och behov.
Kontakta vår expert

Örebro
Henrik Eriksson
henrik.e@egibygg.se
070-341 51 81
Gustafssons Isolering & bygg
Hör av dig redan idag om du behöver ett företag med erfarenhet och expertis inom bygg.
Hos oss får du kunskap, kvalitet och rätt utförande i rätt tid. Vi håller vad vi lovar och alla jobb är lika viktiga för oss, oavsett storlek.